Ψυχολόγος - Παιδοψυχολόγος Ψυχογίδης Γεώργιος

Παπανδρέου Γεωργίου 77
71305 Ηράκλειο Κρήτης

Τηλέφωνο +302810 231.464
Κινητό τηλέφωνο +306937 002.276

%70%73%79%63%68%6F%67%69%64%69%73%40%79%61%68%6F%6F%2E%67%72

Στην αρχή

Κατάθλιψη

Η κλινική κατάθλιψη είναι πολύ διαφορετική από το αίσθημα κακής διάθεσης ή από τα αισθήματα λύπης ή πένθους που συνήθως συνοδεύουν την απώλεια κάποιου αγαπημένου προσώπου. Η κατάθλιψη δεν οφείλεται σε προσωπική αδυναμία του ατόμου ούτε σε χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς του. Πρόκειται για μια ψυχική ασθένεια που επηρεάζει όλο το σώμα και έχει αντίκτυπο στον τρόπο που έναν άτομο αισθάνεται, σκέφτεται και συμπεριφέρεται.

Συμπτώματα

  • Θλίψη και απελπισία (τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας και για αρκετές ώρες της ημέρας.
  • Απομάκρυνση από φίλους και από δραστηριότητες από τις οποίες αντλούσατε χαρά και ικανοποίηση στο παρελθόν.
  • Αυξημένος εκνευρισμός και ευερεθιστότητα (ακόμα και οι πιο μικρές δυσκολίες φέρνουν εκνευρισμό και θυμό)
  • Αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες (αύξηση ή ελάττωση της όρεξης).
  • Προβλήματα στον ύπνο.
  • Αναποφασιστικότητα, έλλειψη συγκέντρωσης.
  • Υπερβολικά συναισθήματα ενοχής και ανικανότητας, απουσία ενθουσιασμού ή κινήτρου και χαμηλή αυτοεκτίμηση
  • Συχνά παράπονα για κεφαλαλγίες και πόνους στο στομάχι (τα συμπτώματα αυτά συνήθως απορρέουν από την αλλαγή των διατροφικών συνηθειών).
  • Χαμηλή ενεργητικότητα και χρόνια κόπωση.
  • Κατάχρηση αλκοόλ και ουσιών
  • Επαναλαμβανόμενες σκέψεις θανάτου και αυτοκτονίας.

Τί προκαλεί την κατάθλιψη;

Δεν έχει βρεθεί μία μοναδική αιτία για την κατάθλιψη. Συνήθως υπάρχουν περισσότερα από ένα αίτια και αυτά διαφέρουν από άτομο σε άτομο, αλλά μερικές φορές μπορεί να συμβεί χωρίς κανέναν προφανή λόγο. Οδυνηρά γεγονότα μπορεί να κάνουν κάποιον να αρχίσει να αισθάνεται μελαγχολικός και αυτό μπορεί να μετατραπεί σε μια πιο σοβαρή κατάθλιψη από την οποία είναι δύσκολο να ανακάμψει. Οι συνθήκες μπορεί να παίξουν κάποιο ρόλο. Το να είναι κάποιος μόνος, το να πρέπει να ζήσει με ένα πολύ χαμηλό εισόδημα, να έχει κάποια σωματική ασθένεια αλλά και η ανεργία μπορούν να συμβάλλουν αρνητικά. Η γέννηση ενός παιδιού μπορεί επίσης να οδηγήσει σε μια επιλόχειο κατάθλιψη για μία στις δέκα γυναίκες. Διαφορετικοί άνθρωποι θα αντιδράσουν στην κατάθλιψη με διαφορετικούς τρόπους και μολονότι αρκετοί μπορεί να είναι θλιμμένοι και αποσυρμένοι, κάποιοι δείχνουν τη στεναχώρια τους με άλλους τρόπους, όπως η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ ή η ευερεθιστότητα.

Συμβουλές

  1. Κάντε κάτι ενεργητικό. Η σωματική δραστηριότητα είναι ιδιαίτερα βοηθητική. Περπατήστε, τρέξτε, κάντε ποδήλατο, οτιδήποτε αρχίζει να αυξάνει τη δραστηριότητά σας μπορεί να βοηθήσει στη να βελτίωση του συναισθήματος.
  2. Ασχοληθείτε με ένα νέο ενδιαφέρον. Αρκετοί άνθρωποι βρίσκουν ότι δημιουργικές δραστηριότητες, όπως το να ζωγραφίζουν, να γράφουν ποίηση ή να παίζουν μουσική, που τους βοηθούν να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, μπορούν να τους βοηθήσουν να αισθανθούν καλύτερα.
  3. Μην θέτετε δύσκολους στόχους και μην αναλαμβάνετε μεγαλύτερη ευθύνη από αυτή που σας αναλογεί.
  4. Μιλήστε σε άλλους Προσπαθήστε να πείτε σε αυτούς που είναι κοντά σας πώς νιώθετε. Μπορεί να είναι ικανοί να ακούσουν και να σας βοηθήσουν να συλλογιστείτε τα πράγματα. Το να κλάψετε μπορεί να σας βοηθήσει να ανακουφίσετε την ένταση και να αφήσετε τα πράγματα να προχωρήσουν.
  5. Φροντίστε τον εαυτό σας. Αντισταθείτε στον πειρασμό να αντιμετωπίσετε την κατάθλιψή με το να πίνετε αλκοόλ, ή να στραφείτε σε παράνομα φάρμακα – ναρκωτικά. Αυτά μπορεί να δίνουν κάποια άμεση ανακούφιση, αλλά πολύ σύντομα δημιουργούν επιπλέον προβλήματα υγείας και ψυχολογικά προβλήματα.
  6. Να τρώτε καλά, μια καλή διατροφή μπορεί να βοηθήσει στο να σας κρατήσει σε καλή υγεία.
  7. Προσπαθήστε να προσφέρετε στον εαυτό σας πράγματα που απολαμβάνετε ώστε να βελτιωθεί η διάθεσή σας.
  8. Μην επιτρέπετε στις απαισιόδοξες σκέψεις να περνάνε χωρίς αμφισβήτηση. Όταν κάποιος βιώνει κατάθλιψη, συχνά τείνει να σκέφτεται και να προσδοκά το χειρότερο από τον εαυτό του, τη ζωή του και το μέλλον.

Ζητήστε βοήθεια από ειδικό αν έχετε αρνητικές σκέψεις ή αν η διάθεση σας δεν είναι καλή για διάστημα πάνω του ενός μήνα.