Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας & Συμβουλευτικής Ψυχογίδης Γεώργιος

Παπανδρέου Γεωργίου 63
71305 Ηράκλειο Κρήτης

Τηλέφωνο +302810 231.464
Κινητό τηλέφωνο +306937 002.276

%70%73%79%63%68%6F%67%69%64%69%73%40%79%61%68%6F%6F%2E%67%72

Στην αρχή

Άγχος

Το άγχος είναι κάτι που βιώνουµε όλοι µας κάποιες στιγµές. Είναι ο τρόπος µε τον οποίο το σώµα µας προετοιµάζεται να αντιδράσει απέναντι σε απειλές και κινδύνους. Αν δεν είχαμε όμως καθόλου άγχος δεν θα μπορούσαμε να επιβιώσουμε και να προσαρμοστούμε καθώς δεν θα κινητοποιούμασταν απέναντι σε ενδεχομένους κινδύνους.

Πηγές άγχους

Η λίστα είναι αμέτρητη. Μερικές πηγές άγχους είναι οι ακόλουθες: Προβλήματα σχέσεων, σπουδών, εργασίας, οικονομικές δυσκολίες, θέματα υγείας, χρονικοί περιορισµοί, ανησυχίες, τελειομανία, ανταγωνισμός.

Σωματικά συμπτώματα του άγχους

Ταχυκαρδία, Πόνος ή πλάκωµα στο στήθος, ∆ύσπνοια, Ζαλάδα και τάση για λιποθυµία. Εφίδρωση, Σφιγµένοι µύες, Ξηροστοµία, ∆υσκολίες στον ύπνο, Κεφαλαλγίες.  Αίσθηµα κόπωσης ή εξάντλησης, Αίσθηµα πνιγµού και δυσκολία στην αναπνοή. Απώλεια ή αύξηση του σωµατικού βάρους, τρεµούλα, µυϊκά άλγη, ταχυκαρδία, ψυχρές ή υγρές παλάµες, ναυτία, διάρροια, αισθήµατα ζέστης ή ρίγης. Συχνουρία, δυσπεψία, ξηρότητα του δέρματος, βήχας, δυσκολία στην κατάποση ή κόµπος στο λαιµό, μείωση της σεξουαλικής επιθυμίας ή σεξουαλική δυσλειτουργία.

Ψυχολογικά συμπτώματα του άγχους

Έλλειψη ενδιαφέροντος για τη ζωή, Υπερένταση, ∆υσφορία,  Εκνευρισµός, Απαισιοδοξία, Φόβος ότι θα συµβεί κάτι κακό, Γρήγορη εναλλαγή συναισθηµάτων. Επίσης ∆ιαρκής ανησυχία, αίσθημα αποτυχίας, φόβος για το μέλλον. Παρορµητικότητα Έλλειψη οργανωτικότητας, Αναποφασιστικότητα, Απρόβλεπτες αντιδράσεις Επιθετικότητα, Κατάχρηση ηρεµιστικών, αλκοόλ ή άλλων ουσιών. Αποµόνωση,  δυσκολία στη συγκέντρωση, ευερεθιστότητα, Προβλήματα ύπνου.

Συμβουλές

  • Αντιμετωπίστε το άγχος ως μια φυσιολογική αντίδραση σε στρεσογόνες καταστάσεις και συνειδητοποιήστε ότι ως ένα βαθμό αυτό είναι καλό διότι μας κινητοποιεί προς την επίτευξη του στόχου μας.
  • Προγραµµατίστε το χρόνο σας. Είναι σηµαντικό να οργανώνετε τις υποχρεώσεις σας και τις ενέργειές σας τόσο µακροπρόθεσµα όσο και βραχυπρόθεσµα. Να προβλέπετε όμως πάντα επαρκή χρόνο για διασκέδαση και χαλάρωση. 
  • Η φυσική άσκηση, η ενασχόληση µε µια ευχάριστη δραστηριότητα, ο ελεύθερος χρόνος βοηθούν σηµαντικά στην αντιµετώπιση του άγχους. Η γυµναστική, το περπάτηµα, ο χορός, το κολύµπι, τα χόµπι ανακουφίζουν από την ένταση και προλαµβάνουν τις αρνητικές συνέπειες, όπως είναι τα προβλήµατα υγείας.
  • Δώστε προτεραιότητα ώστε να υπάρχει ελεύθερος χρόνος στο καθηµερινό πρόγραµµά σας. Πραγµατικά ελεύθερος χρόνος είναι εκείνος, στον οποίο δεν έχετε να κάνετε τίποτα. Καθίστε κάπου άνετα και ακούστε µουσική ή ονειροπολήστε.
  • Αναζητήστε την ευχαρίστηση στη διαδικασία του να κάνετε κάτι, αντί να επικεντρώνετε την προσοχή σας στο τελικό αποτέλεσμα.
  • Προσπαθήστε να κοιµάστε όση ώρα χρειάζεστε. η ελαφρά γυµναστική ή ένας περίπατος αµέσως πριν την ώρα του ύπνου, µπορούν να βοηθήσουν. Επίσης, προσπαθήστε να κρατήσετε ένα σταθερό πρόγραµµα. Κοιµηθείτε, δηλαδή, και σηκωθείτε τις ίδιες περίπου ώρες κάθε ηµέρα ώστε να δουλεύει σωστά το βιολογικό σας ρολόι.
  • Η διατροφή πρέπει να είναι ισορροπημένη σε βιταµίνες, πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία για να έχετε ένα δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα.
  • Η αλλαγή περιβάλλοντος. Προσπαθήστε να κάνετε κάποιο ταξίδι για το Σαββατοκύριακο ή µια ηµερήσια εκδροµή. Ξεχάστε για λίγο τις υποχρεώσεις και τα προβλήµατα.
  • Μιλήστε σε κάποιο άτοµο που εµπιστεύεστε, αγαπάτε, ή νιώθετε άνετα µαζί του. Βγείτε µαζί του και µιλήστε για ό,τι σας απασχολεί.
  • Δείτε τα λάθη σας ως ευκαιρία να μάθετε παρά ως προσωπική αποτυχία.
  • Το αλκοόλ, τα φάρµακα και ο καπνός δεν αποτελούν καλή λύση για την αντιµετώπιση του άγχους. Τα προβλήµατα δεν λύνονται προσπαθώντας να τα ξεχάσουμε. Επιµένουν και προκαλούν πρόσθετο άγχος και επιπλέον δυσκολίες. Το αλκοόλ, τα φάρµακα ή ο καπνός όχι µόνο δεν βοηθούν πραγµατικά, αλλά προκαλούν σοβαρά προβλήµατα. Μη στηρίζεστε σε αυτά για να καταπολεµήσετε το άγχος.
  • Προετοιμάστε από το προηγούμενο βράδυ τις δραστηριότητες που έχετε για την επομένη μέρα.

Αναζητήστε επαγγελματική βοήθεια αν το άγχος είναι έντονο και χρόνιο, αν νιώθετε ότι η διάθεσή σας είναι μειωμένη, ή αν περιορίζονται οι δραστηριότητές σας.